RockPlace
Какво чакаш? Влизай!
RockPlace
Какво чакаш? Влизай!
RockPlace
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.



 
ИндексPortal with galГалерияТърсенеПоследни снимкиРегистрирайте сеВход
Similar topics

 

 Pink Floyd

Go down 
2 posters
АвторСъобщение
Maybe
Newbie
Newbie
Maybe


Female
Age : 27
Брой мнения : 94
Location : The dark side of the Moon
Рейтинг : 1
Registration date : 11.08.2011

Pink Floyd Empty
ПисанеЗаглавие: Pink Floyd   Pink Floyd EmptyЧет 25 Авг 2011, 23:35

Търсих тема за групата, но не намерих, затова...:

Пинк Флойд (на английски: Pink Floyd) е британска рок-група, известна със своите многопластови композиции, задълбочени текстове, звукови експерименти, интересни обложки и изпипани до съвършенство шоута. В чисто финансов аспект групата е един от най-успешните проекти в шоу-бизнеса, като се счита, че е продала приблизително 75 милиона копия от албумите си в САЩ и над 300 милиона в света.


История

1960-те
Групата Пинк Флойд, наричана отначало Пинк Флойд Саунд (The Pink Floyd Sound), първоначално се състои от Боб Клоуз (Bob Klose) (соло китара), Сид Барет (Syd Barrett) (вокал, ритъм китара), Ричард Райт (Richard Wright) (клавишни, вокал), Роджър Уотърс (Roger Waters) (бас китара, вокал) и Ник Мейсън (Nick Mason) (ударни), и е наречена в чест на двама блус музиканти, Пинк Андерсън (Pink Anderson) и Флойд Каунсъл (Floyd Council). В началото групата изпълнява кавъри на балади в стил ритъм енд блус, като напр. Луи, Луи (Louie, Louie). Тъй като Сид Барет започва да пише музика, повлияна повече от американския сърф рок (surf rock), психеделичен рок (psychedelic rock) и британската своенравност, хумор и литература, твърдо ориентираният към джаза Клоуз напуска доста стабилната четворка, която остава в тази конфигурация за няколко години.
През март 1967 излиза първия сингъл на групата Arnold Layne (Арнолд Лейн), който заема 23-то място в британския хит-парад, но предизвиква малък скандал в пресата и по радиото заради съдържанието. Песента разказва за човек, който краде нощно време бельо от просторите. Вторият сингъл See Emily Play (1967) (Виж как играе Емили) се оказва още по-успешен и достига 6-то място в британския хит-парад.
Звукът на групата се втвърдява до известна степен през 1968 г., когато китаристът Дейвид Гилмор (David Gilmour) се присъединява към нея. През 1969 г. Сид Барет получава психично разстройство, дължащо се на продължителна употреба на халюциногенни средства (особено ЛСД). Състоянието на Барет става все по-малко предсказуемо, концертите на групата стават все по-несигурни и другите членове на групата просто спират да вземат Барет на концертите, а Уотърс и Гилмор заемат мястото му на соло вокал.
Сид Барет написва повечето композиции за първия албум, The Piper at the Gates of Dawn (Свирачът при изгрев слънце) (1967), чието име е заимствано от книгата за деца на Кенет Грейъм Шумът на върбите (The Wind in the Willows), но приносът му към втория, A Saucerful of Secrets (Чиния, пълна с тайни) (1968), е малък, което кара групата да поеме в нова посока. Със загубата на основния си автор на песни, групата се възприема като губеща фокуса и характерното си звучене: следващият двоен албум Ummagumma (част от който е записана на живо в рок-клуб Мадърс (Mothers) в Бирмингам през 1969) е смесица от записи на живо и необработени експериментални студийни записи, правени от членовете на групата, като всеки запис представлява солов проект и заема половин страна от плоча (жената на Мейсън дава своя не твърде успешен принос като флейтистка).
Албумът Atom Heart Mother (Майка с атомно сърце) (1970) достига първо място в класациите на Великобритания. Днес някои го считат за отживелица от психеделичния период, а Гилмор го описва като звучене на група, „лутаща се на тъмно“. Едноименната песен дължи много на аранжимента на Рон Гийсин (Ron Geesin).
Пинк Флойд издава албуми със саундтракове към няколко филма, първият от които е More (Повече) на Барбет Шрьодер (Barbeth Schroeder) през 1969. В края на 1960-те те се увличат по по-тежкия звук. Някои композиции, като напр. Nile Song (Песента на Нил) от албума More, звучи внушително дори на фона на грънджа (grunge) от 1990-те или съвременния ню метал.

1970-те
През 1970 г. Пинк Флойд издава и албум със саундтрак към филма Забриски Пойнт (Zabriskie Point) на Микеланджело Антониони.
Звукът на групата е значително по-фокусиран в албума Meddle (Намеса) (1971), чиято 23-минутна епична балада Echoes (Ехо) се счита днес от много критици за една от най-добрите творби на Пинк Флойд. Този албум включва още и изпълнената с настроение композиция One of These Days (Един от тези дни) (считана сега за концертна класика, с изкривен, безплътен вокал) и St. Tropez (Сен Тропе) в стил поп-джаз. Впускането на групата в експерименти и изпробването на нововъведения е отразено в Seamus (Шеймъс) (първоначално Mademoiselle Nobs), композиция, в която соло вокалът се изпълнява от руска хрътка.
Малко известният албум Obscured By Clouds (Забулено от облаци) е издаден през 1972 като саундтрак към филма La Vallee (Долината). Албумът няма хитове № 1, но композиции като Wot's...uh the Deal (К’во става), Childhood's End (Краят на детството), Free Four (Свободна четворка) и Stay (Остани) се смятат за изключителни произведения от техния обширен репертоар.
Въпреки че групата изобщо не е ориентирана към издаване на хитове на сингли, нейната композиция Money (Пари) от постигналия солиден успех албум Dark Side of the Moon (Тъмната страна на Луната) (1973) стига първо място в класациите на САЩ, и което е по-важно, остава в челните 100 за повече от десетилетие, като чупи много рекорди по пътя и прави албума един от най-продаваните на всички времена. Самият албум Dark Side of the Moon е концептуален албум, разглеждащ теми като умопомрачение, невроза и слава, който поради използваната нова 16-пистова записваща техника на студиото Аби Роуд и огромното време, отделено от инженера (Алън Парсънс), налага нови стандарти за точно възпроизвеждане на звука. Албумът Dark Side of the Moon става източник и на упорита градска легенда, според която той е нещо като синхронизиран саундтрак към филма Магьосникът от Оз (по-късно Дейвид Гилмор отрича албумът да има нещо общо с филма).
Албумът Dark Side of the Moon и последвалите го три албума: Wish You Were Here (Бих искал да си тук), Animals (Животни) и The Wall (Стената) често се смятат за върха в кариерата на Пинк Флойд. Първият от тези албуми, Wish You Were Here, издаден през 1975, е в памет на Сид Барет, а текстовете му и посрещнатото с критика инструментално изпълнение Shine On You Crazy Diamond (Продължавай да блестиш, ти, безумен диамант), както и класическата едноименна композиция, са свързани изключително с последствията от неговото психично разстройство.
През 1977 г. и след издаването на албума Animals музиката на групата все повече се подлага на критика от някои клонове на течението пънк рок (punk rock), които я смятат за твърде вяла и претенциозна, с течение на времето изгубила простотата на ранния рокендрол. Албумът Animals съдържа доста дълги песни, обединени около тема, взета отчасти от Животинска ферма на Джордж Оруел, където герои са свине, кучета и овце като алегория за съвременното общество.
Епичната рок опера The Wall (1979), създадена главно от Роджър Уотърс, събужда отново интереса към Пинк Флойд и носи възторжени отзиви за групата и още един хит – песента Another Brick in the Wall (Още една тухла в стената) с популярните си фрази We don't need no education, we don't need no thought control (Не се нуждаем от никакво образование, не се нуждаем от никакъв контрол на мисленето). Изключителната композиция Comfortably Numb (Удобно вцепенен), неиздадена на сингъл (и интересно, мразена и от Уотърс, и от Гилмор), става крайъгълен камък за радио плейлисти на класически и албумно ориентиран рок и до днес се смята за една от най-известните песни на групата. Тя е единствената песен от първите четири концептуални албума на Пинк Флойд, която е отделена с пауза от предходната и следващата песен. Албумът става основа за шоу, което се представя на турне, но поглъща огромни средства и води до финансова загуба. По това време Роджър Уотърс увеличава своето артистично влияние и затвърждава лидерското си място в групата, предизвиквайки чести конфликти с останалите членове и принуждавайки Ричард Райт да напусне групата (той се връща за няколко концерта на живо, но срещу фиксирано възнаграждение и по този начин става единственият член на Пинк Флойд, който изкарва пари от шоуто The Wall, защото останалите трябва да покриват прекалено големите разходи). Копродуцент на албума е Боб Езрин, приятел на Уотърс, който участва в написването на композицията The Trial (Процесът).
Албумът The Wall остава в списъка на най-продаваните албуми цели 14 години. През 1982 г. по него е направен филм, чийто сценарист е Роджър Уотърс, а режисьор е Алън Паркър. Във филма участва основателят на групата Бумтаун Ратс (Boomtown Rats), Боб Гелдоф, а анимацията в него е дело на забележителния британски карикатурист Джералд Скарф (Gerald Scarfe).

1980-те
През 1983 г. е издаден албумът The Final Cut (нееднозначно заглавие, превеждано различно: „Последният удар“, „Краят“, „Последната рана“ и дори „Последен монтаж“!). Тонът му е дори по-мрачен от този в The Wall. Албумът The Final Cut изследва отново много от темите на The Wall, засяга актуални тогава събития и отразява гневното отношение на Роджър Уотърс към участието на Великобритания във войната за Фолкландските острови, най-вече с композицията The Fletcher Memorial Home (Домът „Флетчър“), както и опасността и страха от ядрена война в композицията Two Suns in the Sunset (Две слънца залязват). Макар и издаден като албум на Пинк Флойд, проектът изцяло е доминиран от Роджър Уотърс и става прототип за звука и формата на по-късните солови проекти на Уотърс. Според стандартите на Пинк Флойд, албумът постига умерен успех и има един по-малък радио хит — Not Now John (Не сега, Джон).
След издаването на албума The Final Cut членовете на групата поемат по самостоятелни пътища, като Уотърс и Гилмор издават соло албуми. През 1987 г. обаче Гилмор се опитва да възроди групата с Ник Мейсън. Следва остър юридически спор с Роджър Уотърс (който напуска групата през 1985 г.), но Гилмор и Мейсън получават правото да издадат албум с името на Пинк Флойд (Уотърс обаче получава правата върху някои традиционни за Пинк Флойд художествени средства и почти целия албум The Wall). Ричард Райт се присъединява отново към групата по време на записите на албума A Momentary Lapse of Reason (Краткотрайна загуба на разсъдък) като студиен музикант на седмична заплата. Ричард Райт е член на групата и при издаването на албума The Division Bell („Камбана на раздялата“ или „Дивизионна камбана“) през 1994 г. и последвалото го турне. Последната записана песен от музикантите е „High Hopes“ и неслучайно е сложена последна в списъка от песните.
Всички членове на Пинк Флойд издават соло албуми, които постигат различна степен на успех сред критиката и на пазара. Албумът Amused To Death (Развеселен до смърт) на Роджър Уотърс е хвален изключително много.
През 1990-те някои хора (най-вече Трент Резнър и Джим Коти (Jim Cauty) от групата KLF) издават контрабандно транс ремикси на албумите More, Atom Heart Mother, Meddle, Obscured By Clouds, Dark Side of the Moon, Wish You Were Here (преиздаден и по-късно), Animals, The Wall, A Collection of Great Dance Songs, The Final Cut, A Momentary Lapse of Reason и The Division Bell.

Дискография
The Piper at the Gates of Dawn
A Saucerful of Secrets
Music From the Film More
Ummagumma
Zabriskie Point
Atom Heart Mother
Relics
Meddle
Obscured By Clouds
Dark Side of the Moon
Masters of Rock
A Nice Pair
Wish You Were Here
Animals
The Wall
A Collection of Great Dance Songs
Works
The Final Cut ю
A Momentary Lapse of Reason
Delicate Sound of Thunder
Shine On
The Early Singles
The Division Bell
London '66-'67
P-U-L-S-E
Is there Anybody Out There?: The Wall Live 1980-1981
Echoes
Live at Pompeii: Directors Cut
Oh By the Way

Pink Floyd 00321139


Ето и някои песни...

Wish You Were Here
Shine On You Crazy Diamond
Money
Time
Brain Damage
Върнете се в началото Go down
dilaila1
Great
Great
dilaila1


Female
Age : 29
Брой мнения : 378
Location : Plovdiv
Интереси : Музика, Литература
Рейтинг : 7
Registration date : 04.05.2010

Pink Floyd Empty
ПисанеЗаглавие: Re: Pink Floyd   Pink Floyd EmptyПон 27 Фев 2012, 14:28

Преди няколко дни един приятел ми каза, че нещото, което наистина го вдъхновява е музиката на Pink Floyd. Аз си помислих, че наистина е добра група и съм я слушала много пъти, но след това осъзнах, че не съм го правила както трябва. След като седнах и за един ден изслушах цялата им дискография останах само с едно мнение - няма други като тях. Текстове, мелодия, начин на пеене - всичко е толкова уникално! Кара те да се чувстваш все едно си в другo измерение. Бих казала, че промениха начина по-който слушам музика. Heart
Върнете се в началото Go down
 
Pink Floyd
Върнете се в началото 
Страница 1 от 1
 Similar topics
-
» "Gypsy Floyd"

Права за този форум:Не Можете да отговаряте на темите
RockPlace :: ВСИЧКО ЗА ЖАНРОВЕТЕ ::  -
Идете на: